Ilmoitin Armin Kotkaan näyttelyyn (13.6). Olin kyllä ajatellut etten veisi sitä mihinkään ennen Mikkeliä, mutta täytyy kai koittaa pitää vähäsen virettä yllä kuitenkin. Kouvolan näyttelyyn en luultavasti pääse, mutta Heinolaa voisi harkita. Mutta vuoden päänäyttelynä ehdottomasti meillä on se Mikkeli (26.7). Ja sitten olin ajatellut että OpenShowssa voisin taas lähteä käymään. Se olisi oivallinen paikka tavata niitä poikaystäviäkin... =)

Täytyisi yrittää käydä ennen näyttelyä muutaman kerran vähän treenaamassa tuota kehäkäyttäytymistä... Seuran näytelmäkerhoon on pääsy kielletty juoksun ajaksi, eli ehkä kesäkuun alussa päästään kerran käymään.

Torstaina 7.5 olisi mätsäri tuossa Monitoimitalon kentällä, ilmoittautumiset alkaa 17.00 ja arvostelu 18.00 

mutta on kaksikin estettä... Armilla on ne juoksut, ja toiseksi, olen lupautunut tuomariksi. Tää on ihan eka kerta kun alan moiseen hommaan, toisaalta odotan kauhuissani koko juttua, mutta enemmän olen kyllä innoissani. Mulla on arvosteltavana lapsi+lelukoira -kehä ja pennut.

Työssäni täällä Mustissa ja Mirrissä olen tutustunut tosi moniin koiraihmisiin, toisiin enempi ja toisiin vähempi. Tuttuja naamoja on kuitenkin valtavasti, ja siitä juontaakin juurensa seuraava ongelma; tuleeko sanomista että nyt se M&M-myyjä suosii tuota ja tätä... Olenkin päätynyt seuraavanlaiseen ratkaisuun, katson ihmisiä vain vyötäröstä alaspäin... =) Tosin kaverini sanoi, että silloin punaisten kehässä on kaikki hyväpyllyiset miehet... =D =D

Mä en tiedä miten nää jutut oikeasti menee mutta olen ajatellut asian näin: Minulla ei ole oikeaa tietoa eri rotujen (ja vielä pentujen!!) rotumääritelmistä ja niiden täyttymisistä kyseisen yksilön kohdalla. Joten ajattelin paneutua täysin koiran ja ohjaajan väliseen yhteistyöhön, ja siihen kuinka hyvin ohjaaja saa koiran hyvät puolet esille. Jos valittavana on esim koira joka jököttää paikallaan kuin patsas ja kulkee rauhallisesti vierellä, ja toinen koira on pentumaisen innokas ja vaikeammin hallittava (mutta ohjaaja sen kuitenkin hallitsee), saa se muksumpi punaisen nauhan. Ja muutenkin varmaankin suosin reippaampia kuin flegmaattisia tyyppejä. Tämä on vaan mun näkymys asiasta ja tuomaripelistä ei voi valittaa... =) Että näillä mennään torstaina.

Tulkaa suurella joukolla mukaan, tuotto menee hyvään tarkoitukseen, lasten leirikoulurahastoon.