Hyvää Syntymäpäivää!!!!

Tänään 24.7.2008 on Villiniityn A-pentueen 1-vuotissynttärit! Onnea Armi! Paljon onnea Bertalle, Almalle, Artulle ja Morrikselle!!

Voiko siitä oikeasti olla jo vuosi kun Armi syntyi... Mä muistan sen yön kyllä kun eilisen, en nukkunut koko yönä. Heli oli laittanut illalla viestiä, että ensiyönä saattaa tapahtua jotain Inkun synnytyksen tiimoilta... Mä pähkäilin ja mietin koko yön että miten hommat sujuu. Aamuyöllä tuli tekstiviesti, mutta en uskaltanut sitä lukea ennen kuin aamulla kun herätyskello soi... Kyllä ihminen osaa olla höperö... =) Siinähän oli paljon pelissä, tuleeko narttuja ja tuleeko niitä tarpeeksi. No onneksi tuli 3 ihanaa tyttövauvaa, kahdesta ei olisi mulle riittänytkään.

Armista on ollut suunnattomasti iloa tämän ensimmäisen vuoden aikana! Alkuunhan oli tarkoitus vain ottaa koira meille seuraksi. Nyt tuntuu että tilanne on 'ryöstäytynyt käsistä', olen nimittäin ilmoittautunut kasvattajakurssille ja suunnitteilla on pennuttaa Armi ehkä jo ensi kesänä. Luulin myös alkuun että näyttelytoiminta ja muukaan harrastelu ei minua kiinnosta, nyt olen ihan innoissani kolunnut match showt, pentukoulut, näyttelytreenit ja näyttelyt. Niin se vaan vie mennessään, salakavalasti...! Varsinkin tuo perustottelevaisuuskoulutus ja näyttelyt. Ja kun Armi on vielä pärjännytkin ihan kivasti. Agilityakin olis kiva jossain vaiheessa kokeilla.

Toisaalta sitä muistelee haikeana aikaa jolloin Armi oli ihan pieni ja höperö, hellyyttävän suloinen höpönassu.Toisaalta nyt kun koira on jo vähän vanhempi ja viisaampikin, niin se on paljon helpompi hoitaa. Ei tarvi nousta yöllä pissille eikä piilottaa kaikkea mikä saattaa joutua hampaiden tielle. Kaikenlainen kanssakäyminen on helpompaa kun osaa muutamia käskyjä ja on perusasiat aikalailla kunnossa. Ja jotenkin tuntuu että ollaan tässä Armin kanssa kasvettu yhtä matkaa, mä olen oppinut Armilta vähintäänkin yhtä paljon kuin se on minulta.

Armin synttäreitä vietetään herkkujen ja lelujen merkeissä. Ostin sille meidän kaupalta sellaisen tosi ison kumisen kissan. Melkein Armin kokoinen! Ja jos sitten tekisi säilykkeestä, makkarasta ja juustosta jonkunsortin herkkuaterian illaksi. Ja hyviä puruluitakin pitää olla, Armin erikoisherkkua on sonninsuti, siis sonnin... ...se... Nam sanoo Armi, yök on mamman mielipide... Kemut pidetään siis vasta illalla, nyt olen itse töissä, mutta kun on hiljaista niin ajattelin kirjoitella tänne vähäsen. Siksi tähän päivitykseen ei tule edes kuvia, kaikki kuvat on tietenkin omalla koneella kotona... Illalla kokonnutaan taas Helille niin saavat siskot yhdessä juhlia ekoja synttäreitään, Inkku-mamman paimentaessa vieressä ettei meno ylly liian hurjaksi... =)

Vielä kerran HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ koko katraalle, toivottaa Armi, ihan pikapuoliin palataan asiaan!